Wednesday, November 4, 2009

Serangan Hantu Budak

Hari Khamis baru baru ni gua pergi main futsal. Lawan student gua. Kursus mengecat dan mengetuk kenderaan. Badan kurus saja masing masing, tapi main macam ligat tak ingat. Senang senang saja gentel gua dan rakan rakan. Tapi apakan daya, budak budak ni main tak guna otak. Cukup 30 minit badan dah letih. Stamina dah tahap lantai. Hantaran pun dah jadi kelam kabut. Apatah lagi nak gentel gua dan rakan rakan.

Kesempatan ini gua dan rakan rakan gunakan sebaik mungkin. Hantaran satu dua dengan Mizi banyak yang menjadi dan menghasilkan gol yang cukup banyak. Budak budak dah mula respek sama gua. Mungkin disebabkan status kami sebagai guru, bermain menggunakan otak adalah sangat penting. Fizikal juga penting, tapi kalau main terjah saja apa barang. Karam Singh Walia pun boleh karam brader!

Tapi malam tu memang betul betul penat gua. Rasa macam baru berperang dengan pasukan Spartan sahaja. Sendi sendi lutut dah rasa nak tercabut. Bulu bulu kaki pun ada sedikit yang gugur tanda kepenatan yang tidak terhingga. Jantung betul betul punya kencang dia punya degup. Laju macam drummer System Of Down main drum. Dengan badan yang dah kokak dan barai, gua pun bergegas pulang ke rumah. Sambil sambil itu sempat juga gua menyanyikan lagu 'Percayalah Sayang' dari Vince diiringi memek muka yang begitu jiwang sekali.

Akhirnya sampai juga gua di hadapan rumah. Rasa tak sabar saja nak masuk rumah. Kalau nak ikutkan penat ini, mahu saja gua tidur atas jalanraya. Tapi gua takut ada anjing datang siat siat daging gua pula nanti. Huh! Cepat cepat niat itu gua batalkan. Sedang gua hendak melangkah masuk ke dalam rumah dengan keadaan lemah longlai, tiba tiba kedengaran suatu suara yang mengerikan.

"Hi, hi, hi..."

Dem! Siapa pula yang nak melawak dengan gua ni? Tak ada orang lain dah ke nak kacau? Yang brader burger dekat rumah gua ni pun satu hal, apa pasal tak jual burger malam ni? Boleh menatang tu kacau brader burger tu. Untung untung dapat makan free. Air liur gua mula meleleh memikirkan kesedapan burger itu.

"Hi, hi, hi..."

Sial betullah! Cukup tak gemar gua berada dalam keadaan sebegini. Rasa tak berani dah mula menguasai diri. Tetapi, dengan sedikit keberanian yang ada, gua cuba mencari dari mana datangnya hilai tawa itu. Gua pasang telinga betul betul. Mata gua pula gua kasi buka besar besar, biar jelas pandangannya. Suasana sekitar menjadi sunyi dan gua menanti sekali lagi jika menatang itu berbunyi.

"Hi, hi, hi... Ha, tau takut! Hi, hi, hi..."

Dem! Brengsek! Caples! Mopiko! Penyapu! Ais krim soda, pepsi soda betullah! Mana mak bapak budak ni, tak reti nak jaga anak sendiri ke? Ada ke biar anak main malam malam macam ni lepas tu pergi sakat orang yang gagah macam gua ni. Tak ada sivik langsung. Budak itu keluar dari tempat persembunyiannya iaitu di sebalik pasu bunga yang besar yang mampu menyorokkan tubuh badannya. Dengan wajah yang cukup puas hati dan senyuman yang cukup menyakitkan hati gua, dia sudah berjaya menakutkan gua. Gua fikir lu ada mak bapak saja dik, kalau tak memang dah lama gua pijak pusat lu dik! Dem betullah! Hilang stail gua malam tu.

Lalu budak itu masuk ke dalam rumah sambil tergelak gelak dan terus menonton cerita Ultraman Nexus dengan volume yang cukup kuat. Sekali lagi mak bapak budak tu dah ajar budak tu jangan menghormati jiran tetangga. Dem sedem demnya!

6 comments:

  1. errr.. lama gua x ngomen kat sini...
    itu je yg gua nak komen.. hahahah...

    ReplyDelete
  2. lu tempeleng je bro budak tu..haha

    ReplyDelete
  3. kalo gua, gua terus jadi Ultraman Nexus jer....budak tu plak gua anggap raksasa yg mengganggu kedamaian bumi. lepas 3 minit konfem gua menang punya...xder cakap byk......

    ReplyDelete
  4. wakaka...sakit perot aku...
    kate gagah..tu pon nk tkot ker??
    haha..aku ingt toyol tadi..

    ReplyDelete
  5. eina:
    mujur kat sini gua tak boleh buat infraction.hahaha!

    prodigy:
    tempeleng tu biasa sangat.ikutkan hati gua nak seksa stail sula punggung guna drive shaft je.

    el zafa:
    lu ni mesti banyak terpengaruh dengan cerita kartun.sesuai sangat join dengan budak yang sakat gua ni.

    darxniq:
    gagah2 pon kalau tetiba terkejut boleh hilang gak stail gagahnya bro.hahaha!

    ReplyDelete
  6. kasi rep sama itu budak..hahahahaha

    ReplyDelete