Friday, December 21, 2012

Reuniyen

Kelihatan di sebuah sekolah di hujung jalan sana sedang berada dalam keadaan yang riuh rendah sekali. Dari kejauhan, dapat dilihat sehelai kain rentang yang tertulis "MAJLIS REUNIYEN BUDAK-BUDAK SEKOLAH MENENGAH PARIT BATCH 98". Kelihatan juga banyak kenderaan mula memenuhi ruang parkir di hadapan dewan sekolah tersebut.

Di dalam dewan, DJ yang bertugas telah memasang lagu Inilah Nasibku nyanyian kumpulan Nico untuk menaikkan mood remaja para hadirin yang kini sudahpun berumur hampir 30 tahun.

"Aku kalau dengan lagu ni terus rasa nak buat headspin." Ujar Rahmat kepada Mazidol.

"Aku pun sama," balas Mazidol ringkas. Rahmat memandang Mazidol lalu mengangguk. Bukan Rahmat tak nak percaya, tapi Mazidol ni badan dia 110 kilogram. Tak ke patah tengkuk nanti kalau nak buat headspin? Tapi, mengenangkan hati Mazidol mudah retak macam kaca, Rahmat diam dan iyakan saja.

Habis lagu Inilah Nasibku, DJ pasang pula lagu Fiona dendangan kumpulan 4U2C. Salah seorang ahli 4U2C ni sekarang dah jadi kaya sebab jual gelang magnet, lepas tu, boleh dapat pangkat Dato' pula tu.

"Mike tengok teman sekarang. Udah macam orang kaye. Ni pasal teman join bisnes AC Mizal la. Ala, yang kumpulan dia yang nyanyi lagu Fiona ni." Kata Zulkifli sambil memperagakan pakaiannya yang berjenama. Rajoo, Muthu dan Elavarasen yang mendengar, masing-masing buat muka menyampah gara-gara perangai Zulkifli yang sering berlagak itu. Dari sekolah lagi, sampai sekarang, tak pernah nak berubah.

"Udah la tu yob. Naik geli teman dengor berlagak mike tu," balas Muthu.

"Huh, cemburu la tu," cebik Zulkifli.

Di satu sudut dewan pula, berdiri beberapa orang lelaki yang masing-masing tengah ketawa terbahak-bahak. Macam haram. Bila orang ni cakap, semua gelak. Lepas tu, orang lain pula cakap, semua gelak juga. Habis seorang demi seorang bercakap, mereka tetap ketawa terbahak-bahak juga.

"Cerita pasal dia, sampai esok tak boleh habis weh. Hahaha!" Zack ketawa terbahak-bahak.

"Tu la pasal. Banyak sangat benda kita buat kat dia. Dah tu, semua kelakar-kelakar pulak. Hahaha!" Remi pula ketawa terbahak-bahak.

"Time dia nangis paling kelakar. Hahaha..hakhakhaktuih!" Zameri ketawa sampai keluar kahak.

"Babi!" Remi dan Zack balas serentak.

Semua hadirin terus berseronok sampai pukul 11 malam. Sebab lepas tu warden datang rush, katanya tutup lampu, dah sampai waktu tidur. Semua hadirin rasa kecewa dan balik ke dorm masing-masing. Padahal mereka lupa pula yang mereka bukan bersekolah lagi. Bangang.

3 comments:



  1. توفر الشركة لعملاؤها الكرام الكثير من خيارات و برامج عمليات تنظيف المنازل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    وخبرتنا العملية و استطلاعنا الدائم لسوق خدمات تنظيف الشقق يؤكد لكم عملاؤنا الكرام انكم حتما ستجدون ما يناسب
    احتياجاتكم ضمن شرائحنا المختلفة والمتعددة المصممة خصيصا لتلبى مختلف احتياجاتكم فى اعمال تنظيف المنازل بالجبيل
    تنظيف المنازل بالقطيف انتشر بكثرة بين الناس لضمان الحصول على افضل اسعار تنظيف الشقق ذلك لأن شركات التنظيف لديها من
    العمالة ما يكفي لأنجاز المهام فى اقل مدة زمنية، ايضاَ كل شركة تنظيف من المفروض ان يتوفر بها ماكينات تنظيف مخصصة فى
    تنظيف الفلل و تنظيف القصور ونظافة المنازل وكل ماكينة تنظيف تقوم بمهام معينة يصعب على ربة المنزل القيام بها بمفردها
    مثل تنظيف القماش و لهذا يفضل إسناد المهمة إلي افضل شركة تنظيف منازل بالقطيف شركة تاج الافضل دائما 0551844053
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تنظيف شقق بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل


    شركة تنظيف مجالس بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالقطيف
    شركة تنظيف مجالس بالقطيف
    شركة تنظيف سجاد بالقطيف
    شركة تنظيف شقق بالقطيف

    ReplyDelete