Friday, December 28, 2012

Dilanggar lagi


Ceritanya begini...

Sampai saja di tempat kerja, aku perlu buat suatu keputusan. Keputusan yang akan menentukan kebaikan ataupun keburukan kereta aku. Pada mulanya, ingin saja aku memarkir keretaku di hadapan dewan besar. Tetapi, memandangkan ada program di dalam dewan besar, aku mulai risau. Risau jika keretaku akan dicalarkan oleh peserta program. Ya, aku cuba berburuk sangka di sini. Maka dengan itu, aku memutuskan untuk parkir sahaja keretaku di belakang pejabat sahabatku yang bertindak sebagai seorang kaunselor.

"Pasti keretaku selamat jika parkir di sini," bisik hati kecilku.

Selepas lebih kurang 40 minit kemudian selepas aku memarkir kenderaanku, aku menerima panggilan daripada seorang kawan yang nada suaranya agak cemas.

"Woi, WRN keta hang kan?"

"A'ah, awat?" aku membalas tenang dalam loghat kedah pekat macam orang Kodiang.

"Aku terlanggaq keta hang bro, soriiieee..."

Mungkin inilah akibatnya jika kita berburuk sangka sesama manusia. Aku cuma mampu tersenyum nipis.

1 comment: