Tuesday, November 2, 2010

Promote Estet. Harap harap Mamat Khalid Bagi bagilah Sikit Royalti Kepada Gua Ye.

Estet. Dulu gua selalu guna jalan dalam estet ni. Jalan dalam estet ni adalah jalan shortcut untuk menuju ke rumah kawan gua. Gua duduk Taman Indah, Sungai Jelok. Dia pula duduk Taman Sri Jelok. Jadi, nak menyampai ke rumah kalau nak cepat kenalah ikut shortcut ni. Tak ikut shortcut, kena mengharungi jalan raya pula. Jalan raya ni bahaya, banyak kereta buas buas. Ganas pula tu. Disebabkan tak nak mak gua risau gua kena langgar kereta, motor mahupun lori pasir, gua ikut jalan estet.

Tapi, jalan estet ni pun ada risikonya bang. Risiko kena patuk ular, kena gigit lipan, jumpa biawak, kelawar terbang secara mabuk dan macam macam lagi. Biasa gua ikut jalan ni naik basikal. Tapi ada satu kes tu gua tak naik basikal, pasal tayar tiba tiba boleh pancit. Pam basikal pula dah rosak, tu gara gara gua pergi inovasikan pam itu. Terus tak boleh guna, siot. Sebab dah janji, gua gagahi juga jumpa kawan ikut jalan estet tu. Dari rumah gua jalan kaki saja menuju ke jalan estet tu. Tapi bila dah sampai, gua berlari melalui jalan estet tu, sampai pejam pejamlah mata gua cakap sama lu. Alhamdulillah, gua tak terserempak dengan sebarang risiko yang disebutkan. Bila selamat sampai terus masuk kedai game 20 sen main sampai habis duit tabung. Cilake!

Baru baru ini, gua pergi lawat balik jalan estet tu. Dem, dah tak ada. Dah kena rodok jadi kawasan lapang. Dengar cerita nak buat rumah kat situ. Hilanglah salah satu memori sepanjang zaman gua kecil dulu dulu. Demmit!

No comments:

Post a Comment