Friday, February 19, 2010

Kereta Paling Indie Yang Pernah Gua Naik

Gila vavi serius muka gua waktu ni.

Gua jumpa balik gambar ni masa godek godek balik friendster gua. Peh, dah berapa kurun tak buka tu? Untuk pengetahuan lu orang semua, inilah kereta paling indie pernah gua naik. Kereta ni mak gua beli tahun 1997. Dengan kereta ini juga gua belajar bawa kereta. Dengan kereta ini jugalah gua merentas perjalanan dari selatan ke utara dan ke selatan kembali. Memang terbaik punya indie kereta ini. Tak pernah rosak langsung bahagian enjin mahupun bahagian gearbox seperti mana yang selalu di alami oleh kereta perdana sahabat gua. Baru sebulan lebih beli gearbox dah buat pasal, terus gua ajak makan sup gearbox kasi hilang duka dan lara. Hari tu lama tak guna, bateri dia dah kong. Gua kasi tukar, terus boleh hidup seperti biasa. Baru baru ni bapak gua tukar tayar kereta ini. Kesian, pasal dah botak sangat. Ini bukan kereta budak budak Sekolah Henry Gurney nak botak botak. Namun begitu, apa yang dapat gua rumuskan di sini, selama 13 tahun gua pernah menggunakan kereta ini, ia tidak sedikit menyusahkan hidup gua mahupun hidup famili gua sama ada dalam perjalanan ataupun luar perjalanan. Kereta ini ngam jika kita menaikinya dan mendendangkan lagu lagu indie kegemaran remaja masa kini seperti 'Dan Sebenarnya' ataupun 'Lagu Untukmu'. Ia sangat indie!!!

4 comments:

  1. kereta2 lama mmg camtu bro...
    jarang nak rosak..
    kereta skang ni je selalu sgt byk masalah..
    nak plak, kalo driver nye kaki lenjan & x reti jaga...

    ReplyDelete
  2. gua sarankan member lu yang beli perdana tu agar mgunakan gearbox mitsu manual..kalau auto, memang sakit.. cpt, sementara kedai potong masih lagi ada...:D

    ReplyDelete
  3. kereta ini mmg indie..gua ad sbijik kt umh..slalu dijadikan pengakutan angota nk pegi jamming time gua stdy dlu2..penuh beb satu kete..mmg stok nk willey r..wa pnya hujung tahun 1996..kaler putih..tp skrg da jadi kete resing da..haha

    ReplyDelete
  4. eina:
    gua kaki bola.harap gua takkan tukar pedal minyak tu jadi bentuk bola nanti.

    prodigy:
    ya,beliau memang memakai gearbox auto.gua sarankan beliau naik basikal pergi kerja.

    ali:
    jom resing sama gua tengok bateri sapa tahan paling lama.ada bran ka?hahaha!

    ReplyDelete