Wednesday, January 27, 2010

Menyusun Meja

Petang tadi lepas waktu makan tengah hari gua masuk balik opis. Gua makan banyak sikit hari ni pasal ada gotong royong nak susun meja mengikut stended 5's. Nanti masa angkat meja tak adalah semput semput yang boleh membawa kepada pitam berpanjangan. Gua ingat dah boleh mula, sekali tengok ada pertelingkahan. Ada yang tak puas hati kenapa kena susun meja mengikut arahan yang ditetapkan. Awal awal, sopan santun saja cakap. Tapi, makin lama makin tinggi suara. Ada seorang insan dah mula main ayun ayun kerusi. Rakan sebelah pulak dah tercari cari pembaris buat rotan tangan budak. Seorang lagi pulak kelam kabut balik rumah nak cari parang. Peh! Gila! Ini betul betul tak puas hati ni. Gua tengok saja dari jauh. Nak masuk campur takut ada kerusi yang melekat kat muka gua. Gila apa nak jumpa awek nanti muka macam kerusi?!

Gua biar mereka terus bergaduh. Gua keluar opis, masuk toilet, kunci pintu rapat rapat, gua hisap rokok sebatang. Hmmm... malam ni nak makan apa ye?

p/s: ayat yang senget menunjukkan gua menipu. tapi apahal kes nak susun meja pun boleh jadi gaduh gak? lu nak tunjuk lu punya ego baik tak payahlah. lu tanamlah ego. takde sape mau tengoklah!!!

No comments:

Post a Comment