Tuesday, September 13, 2011

Radio burok

Waktu itu gua baru darjah 5, kalau tak silap. Mak bapak gua pun masa tu tak ada dalam rumah, pasal dah keluar pergi mana entah, beli barang dapur agaknya. Adik beradik gua yang lain ada la, tapi sibuk buat urusan masing-masing. Jadi, kesempatan yang ada ni, gua ajak kawan-kawan gua menziarahi rumah gua. Kawan-kawan gua yang kebetulan memang tengah kehausan akibat mengayuh basikal terlalu laju tidak teragak-agak untuk menerima pelawaan gua.

Dua orang kawan gua iaitu Mad dan Kamarul ini merupakan pasangan adik-beradik. Berkawan dengan mereka ini sangat menarik. Mereka berdua ni jenis having fun punya orang walaupun benda tu kadang-kadang tak berapa nak fun pun. Sambil-sambil lepak minum air dalam rumah gua tu, Kamarul pun bertanya.

"Weh Wan, ko ada radio tak?"

"Ada la, kenapa, ko nak buat apa?"

"Ko bawak datang sini, ada benda aku nak tunjuk."

Disebabkan gua nampak muka Kamarul macam excited sangat, gua pun tergesa-gesa mengambil radio gua. Mujur waktu tu, abang gua yang rajin dengar radio tu tak dengar radio, dia tengah sibuk baca majalah Gila-Gila yang tengah hit waktu itu.

"Ko nampak kaset ni? Jom dengar apa isinya," kata Kamarul sambil tersenyum kerang-kerang busuk.

Gua pun dah beria-ria sangat waktu tu. Mad yang duduk sebelah gua pun dah menggigil-gigil tahan gelak. Gua dah boleh jangka ini adalah satu benda sangat best untuk dinikmati bersama.

"So, are you ready guys?" tanya Kamarul dalam bahasa inggeris. Bersahaja sungguh gayanya.

Gua dan Mad pun mengangguk tanda ready.

Kamarul menekan button play.

Power!

***

Sepanjang tengah hari itu, gua, Kamarul dan Mad masing-masing bergilir-gilir merekod bunyi kentut kami. Kadang-kadang bunyi kentut gua yang kuat, kadang-kadang bunyi kentut Kamarul pula yang kuat dan kadang-kadang juga bunyi kentut Mad yang kuat. Kami bertiga berasa sungguh nikmat pada hari itu. Lebih-lebih lagi bila bunyi kentut kami dimainkan semula, seronok yang amat!

1 comment:

  1. hahaha...lelaki mmg ada kebolehan kentut yg luar biasa...tak sangka kentut boleh dijemput bila2 masa..

    ReplyDelete