Thursday, July 28, 2011

Mengaum la kau!


Huh! Tengok logo pun mesti dah gerun kan? Pasal bintang-bintang tu, gua dah syak macam logo geng komunis! Tapi apa-apahal pun, ini bukan komunis, tapi ini logo pasukan bola sepak Malaysia iaitu Harimau Malaya. Auummm! Kiut!

Malam ni, akan jadi malam penentuan bagi kedua-dua pasukan iaitu, Malaysia dan Singapura. Malam penentuan bagi menentukan siapa yang layak untuk ke pusingan seterusnya. Malam yang menjadi debaran semua rakyat Malaysia dan Singapura dan tidak lupa bagi brader yang ada komplen dalam TV3 semalam pasal tak percaya tiket habis.

"80,000 tiket habis? Logik ke bang? Tak logik kan bang?" - luahan rasa brader yang nampak gaya macam mat despatch.

Sebagai penyokong setia bola sepak, gua tak akan ketinggalan menonton perlawanan ini. Akibat kekangan masa dan lokasi penempatan gua yang tak strategik, gua tak dapat nak turun ke stadium melihat sendiri pasukan Harimau Malaya beraksi. Dengan hanya menonton di rumah, gua cuma dapat mengharap belas ihsan RTM untuk menayangkan perlawanan tersebut. Harap-harap semuanya berjalan lancar agar gua dapat menonton dengan hati yang senang.

Hati senang?! Kau silap Roy, kau silap. Sepanjang pengalaman gua tengok bola, jarang gua bersikap tenang hati. Majoritinya, sepanjang masa permainan gua memilih untuk beremosi. Kecuali kalau bapak gua ada berhampiran. Masa tu tengok bola macam dengar azan. Senyap!

"Ha'ah. Masa tu saya silap." - Safiq Rahim

Jadi malam ni, mana yang perlu gua garang, gua garang. Mana yang perlu gua sound, gua sound. Mana yang perlu gua maki, maki gua maki. Mana yang perlu gua puji, gua puji. Pendek kata, tindakan gua pada malam ni akan bergantung sepenuhnya kepada cara permainan pasukan Harimau Malaya. Ada sampai satu tahap punya emosi, bini gua sampai kurung diri dalam bilik pasal aura emosi gua jadi cukup membara sampai rumah jadi berbahang kata ko!

Bertempat di Stadium Nasional Bukit Jalil, pasukan Malaysia hari ini akan bermain tanpa ketua pasukan Safiq Rahim akibat digantung 1 perlawanan. Gua pun tak tahulah apa pasal mamat ni nak angkat kaki lebih sangat ke player Singapura tu. Gua bajet, masa tu angkat biasa-biasa sudahlah. Lagipun mamat Singapura tu bukan handal ke mana sangat. Nak jatuh juga waktu tu.

Yang buat gua jadi menyirap juga pasal keeper Malaysia si Sharbinee tu. Adoyai! Malam tu gua rasa dia macam ada kat Carribean tengah lepak-lepak dengan gadis berbikini! Memang cool sangat! Bola yang mamat boroi Singapura sepak tu apa ke hal dia tak nak terbang? Dulu bukan main lagi aku tengok kau terbang waktu dalam Liga Super, tapi malam tu terbang lu hilang entah ke mana.

Namun begitu yang paling panas sekali ialah cara permainan pertahanan Malaysia. Kentut habis! Ini kalau gua bawak berbincang ke sini boleh membina dosa saja. Jadi baik gua diamkan dan harap-harapnya malam ni diorang main elok-elok sikit.

"Gosip itu saya jadikan pembakar semangat!" - komen Asraruddin sewaktu beliau digosipkan dengan Rozita Che Wan.

Ok lah. Cerita panjang pun tak guna. Kita tunggu je ini malam. Sama-samalah kita hangatkan suasana. Hmm...nak makan apa la malam ni?

No comments:

Post a Comment