Friday, August 13, 2010

Pembengkok Angin Terakhir: Sebuah Parodi 5 (Siri Akhir)

"Aarrgghh! Sakit doh!"

Putera Ekhsano Zukono terbaring tersandar pada batu besar. Badannya cedera teruk. Bajunya koyak rabak. Seluarnya yang panjang terus jadi seluar pendek. Kasut NIKE nya habis tercabut dan menampakkan saiz kakinya yang begitu gergasi. Lebih menakutkan apabila perutnya yang buncit habis kelihatan semuanya dan pada perutnya kelihatan tatu yang bertulis 'Megan Fox wuz ere'. Entah betul ke tidak Megan Fox memang ada pada perutnya.

The Ava-G atau lebih dikenali sebagai Izwan Aang datang merapati Putera Ekhsano, putera kaum Api. Dia duduk di sebelahnya lalu menyalakan rokok Pak Mail nya dengan penuh bergaya. Putera Ekhsano yang lemah hanya mampu bersandar sambil memerhati sahaja. Kadang kala matanya sempat menjeling pada perut Izwan Aang yang 8 pack itu. Dalam hatinya, timbul rasa ingin memiliki perut sebegitu.

"Woi Ekhsano! Kenapa lu nak sangat gaduh dengan gua? Lu pun tau lu bukan boleh makan gua pun."

Izwan Aang memulakan perbualan. Sekali sekala asap rokoknya dihembus laju laju.

"Aku perlu tebus maruah aku. Dengan menangkap kau, aku dapat kembalikan maruah aku. Bapakku akan memandang tinggi padaku semula. Aarggh!"

Walaupun sakit untuk berkata kata, Putera Ekhsano gagahi jua menjawab soalan daripada The Ava-G. Dia risau jika tidak menjawab, makan penumbuklah jawabnya. The Ava-G memang pantang kalau orang tak menjawab pertanyaannya.

Izwan Aang yang mendengar jawapan itu terus bangun dari pendudukkannya. Rokok yang belum habis dihisap dibuang ke tepi. Matanya tiba tiba merah menyala. Dia memandang tepat ke arah Putera Ekhsano. Putera Ekhsano menjadi gentar dan takut. Izwan Aang menggenggam erat jari jemarinya. Urat urat tangan habis keluar. Kemudian, Izwan Aang menggerak gerakkan pula otot dadanya yang biasa dibuat oleh pelakon pelakon berbadan sasa di dalam TV. Dia melakukan pergerakkan sedemikian sebanyak 18 kali.

"Woi! Cerita apa kau tengok tu?"

Mak Piah yang baru datang dari dapur tiba tiba menjerit.

"Cerita The Last Airbender la mak. Mak ni buat Ekhsan terkejut la."

Ekhsan yang terkejut akibat jeritan ibunya terus duduk bersimpuh.

"Airbender ke Iceblended ke, mak tengok dah macam cerita porno je. Tayang dadalah, tayang perutlah. Teruk betul taste kau ni Ekhsan oi!"

Mak Piah membebel dan ditambah pula dengan suaranya yang begitu high desibel mampu membuat sesiapa yang mendengar bernanah telinga.

"Ala, Ekhsan memang suka cerita ni la mak. Hero dia badan tough tau. Mak suka uuuu...auwww!"

"Ya Allah, dah jadi sotong rupanya anak aku ni!"

Ujar Mak Piah sambil badannya terus rebah menyembah bumi,

p/s: Harap maaf, ending yang sedikit caca marba atau kata kasarnya macam gampang.

3 comments:

  1. bukan mcm gampang, king! super gampang! hahaha

    ReplyDelete
  2. eina:
    gua tak salahkan lu eina.cerita ni bukan nak membawa apa apa pemahaman kepada sesiapa yang membacanya.tetapi ia hanyalah lawak sinikal gua terhadap king of perut cawangan selatan sahaja.hahaha!

    prodigy:
    kuat mencarut lu ni king!hahaha!

    ReplyDelete