Wednesday, July 28, 2010

Jenuh Juga Gua!

Rasa macam dah lama gua tak kemaskini blog ni. Kalau kira blog ni rumah, mesti dah macam macam jenis setan masuk lepak lepak. Lepas tu mungkin bukan lepak saja, mesti minum milo gua ke, makan biskut ke, tumpang tidur atas toto gua ke, tumpang berak, mandi dan sebagainya. Tapi kalau blog ni rumah la. Mujur ia bukan sebuah rumah. Jadi fikiran tentang setan melepak tu tak ada sama sekali la.

Sebenarnya gua agak sibuk sekarang. Masa nak buka laptop pun tak berapa nak ada sangat. Feel memang hilang terus. Semangat tak ada langsung. Tak macam awal awal dulu buka blog. Tiap minit rasa macam nak buat entri baru saja. Mana taknya, idea bercambah brader! Sekarang, seminggu sekali pun susah nak datang idea. Cilakak!

Gua tengah sibuk buat rancangan mengajar. Jika selama ini gua guna komputer saja nak buat, sekarang kena tulis tangan. Gila babi banyak weh! Selama ni dok mengharap kat teknologi, sekarang, gua kena hidup kembali kuno. Tulis tangan ni penat brader. Mata dah naik stim stim bila dah penat sangat. Tangan pun menggeletar macam parkinson. Tu yang bila nak mencebok datang susahnya.

Ni semua gara gara tuntutan praktikal perguruan gua. Nak tak nak, kena juga tulis. Ada juga gua minta izin penyelia gua nak guna komputer. Dia jawab boleh, tapi kalau markah rendah jangan salahkan gua. Dari tersenyum masa tanya terus jadi muka macam nak berak. 120 rancangan mengajar gua nak tulis, satu rancangan mengajar makan sampai 4 mukasurat. 120 darab dengan 4, dah 480 mukasurat. Gila babi! Ini macam dah boleh tulis novel ala ala Lagenda Budak Setan (bukan Lagenda Budak Buncit, tu jenis buat tukun punya benda je). Tulis tulis, untung untung boleh buat filem. Kasi pecah panggung RM20 juta macam Dr. Rozmey (Doktor paling konfiden pernah gua jumpa setakat ini).

Walaupun dugaan menulis ini begitu hebat, ia seakan akan memberi impak positif kepada gua juga bila mana otot otot tangan gua macam dah menaik, dah berketul. Dah macam nak iras iras lengan Abang Sazali Samad. Tanpa membuang masa, terus gua mencium lengan gua gaya Big Poppa Pump!

Abang Big Poppa Pump mencium lengannya!

2 comments:

  1. idea skrg memang rare, jo! mlm nie gua xmsg lu.. gua malas..hahaha

    ReplyDelete
  2. prodigy:
    bagus juga tu.jenuh juga kalau mimpi gua lu datang tutup pakai daun saja.hahaha!

    ReplyDelete