Saturday, February 6, 2010

Air Pancut

Eh, apa tu?

Ah, apa benda yang berair air tu?

Eh, eh...memancut mancut pula tu.

Takkan ada gangguan makhluk halus pula.

Ni waktu siang ni.

Berani sungguh hantu ni main waktu siang.

Tak takut kena bakar ke?

Nak kena tengok ni.

"Woi! Tak malu ke?! Ei, tak malu!!!"

Rupa rupanya anak jiran gua yang memancut di halaman rumah gua. Sekali gua sergah, kelam kabut dia berundur tanpa menyedari pancutannya masih belum sempat dihabiskan. Terpinga pinga anak jiran gua tu. Patutlah halaman rumah gua tu makin subur. Ada orang bagi baja paling subur rupanya.

p/s: Pagi tadi anak jiran gua tu nak pancut lagi di halaman rumah gua. Nasib baik dia sempat usya dalam rumah dulu. Kalau tak, memang gua baling batu kasi kena 'barang berharga' dia tu. Dengan kadar segera dia berundur untuk memancut di dalam rumah.

4 comments:

  1. lu jangan penaya budak sangat, jo..sound je, da la.. nie sampai nak baling batu "disitu".. hahaha..

    ReplyDelete
  2. prodigy:
    ah,bior dia dapat pengajaran di situ...hahaha!

    ReplyDelete
  3. baling batu kat bapak de lg bez....ahahha

    ReplyDelete
  4. manusia biasa:
    lu ni lagi ganas dari gua ni...gua jenis menghormati orang tua...hahaha!

    ReplyDelete