Saturday, July 18, 2009

Inilah Sabtuday Gua

Kenapa Sabtuday gua tak macam brader ni ye?

Sekarang gua berada di pejabat untuk melaksanakan tanggungjawab yang diberikan oleh majikan gua. Sebagai perkerja yang mengikut arahan, seperti biasa gua turutkan saja. Err...kerja, kerja juga, tapi kenapa hari Sabtu weh? Kenapa? Apa, dalam kalendar cap kuda dah kehabisan hari isnin, selasa, rabu, khamis dan jumaat ke? Kenapa la gua nak kena kerja hari yang sepatutnya gua habiskan masa di atas tilam yang cukup empuk sampai pukul 1 petang. Sarapan pukul 2 petang, lunch pukul 5 petang dan makan malam pukul 12 tengah malam.

"Woi, kau nak cuti raya tak?"

"Nak la. Gila kau tak cuti time raya. Nak jadi kafir ke?"

"Kalau nak, kau kena la kerja hari sabtu. Ni untuk cuti ganti la dol!"

Begitulah dialog perbualan suara suara indah yang bermain dalam kepala otak gua. Baru gua sedar, gua kena datang kerja untuk cuti ganti Hari Raya Aidilfitri nanti. Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada lu orang semua ya!

5 comments:

  1. padan la lu kena kerja hari sabtu..bro, gua baru bangun nih..sungguh empuk tilam tadi..rasa macam nak sambung tido balik je..gua harap lu tak jeles dgn statement gua nie..wakakakakaka...

    ReplyDelete
  2. wahahaha~~ sian lu bro kene keje... errr.. gua saje nak bagi tau.. gua baru bangun tido.. indah sungguh bila hari sabtu cani dpt tido dgn aman sekali.. errrmmmm... skang ni gua nak gi mkn.. pastu nak sambung tido balik... hahahaha~~~

    ReplyDelete
  3. eina & ekhsan:
    malam ni gua nak serang rumah lu orang dengan molotov...jadi next time lu orang tak boleh tidur puas puas...hahaha!

    ReplyDelete
  4. err.. jap.. jap.. molotov tu ape eh..?? gua ni benda2 cani jarang sket nak amik tau.. at least, kalo lu bitau bleh gak gua prepare pertahanan... hahaha~~~

    ReplyDelete
  5. wei..chegu! dulu gua skolah kat situ x penah pon kena skolah ari sabtu..tiap2 sabtu gua suka layan laksa asam kt billion tu..ada lg tak?

    ReplyDelete