Thursday, December 20, 2012

Topi Sihir

"Jamal, pulangkan topi tu Jamal. Pulangkan!" Laung Jemeli sambil cuba mengimbangi badannya di atas keretapi yang sedang bergerak laju.

"Ah, aku takkan pulangkan! Dengan adanya topi ini, aku mampu melakukan apa sahaja. Wang, wanita, binatang peliharaan dan apa-apa sahaja yang aku inginkan boleh aku dapat dengan adanya topi ini. Hahaha!" Jemeli membalas dengan ketawa kejahatan dan turut cuba mengimbangi badannya di atas keretapi.

Keretapi yang sedang bergerak pantas ini dalam perjalanan ke Hogwarts, di mana terletaknya Akademi Sihir Sedunia, tempat budak-budak istimewa yang pandai ilmu sihir. Jamal dan Jemeli adalah pasangan adik beradik kembar. Tapi, malangnya, Jamal memiliki sifat kejahatan yang mampu memusnahkan dunia. Berlainan pula dengan adiknya, Jemeli, seorang bakal ahli sihir yang baik dan sering membantu orang tua melintas jalan. Dia juga sanggup memberikan tempat duduknya kepada perempuan mengandung ketika berada di dalam LRT.

"Jamal, topi itu harus digunakan ke arah kebaikan, bukan untuk melakukan kerja-kerja kotor kau!"

"Ah, persetan semua itu! Aku peduli apa! Yang penting, aku boleh buat apa sahaja. Hahaha!"

"Jamal, kau jangan cuba menguji kesabaran aku Jamal. Cepat pulangkan!"

"Kalau aku taknak bagi, apa kau nak buat hah? Hahaha!"

"Huh, kau yang memaksa aku Jamal, kau yang memaksa! Rasakan ini!"

Jemeli mengeluarkan tongkat saktinya dan berkata "Ulamprosa!" Satu pancaran laser keluar dari muncung tongkat sakti Jemeli lalu menuju ke arah Jamal.

"Aduh! Sial kau Jemeli! Nah rasakan ini pula. Ulamraja!!!" Jamal pula menggunakan tongkat saktinya untuk membuat serangan balas. Tembakan laser Jamal tepat mengenai tongkat Jemeli. Tongkat Jemeli terjatuh ke dalam gaung bilamana keretapi sedang melintasi jambatan di atas gaung itu.

"Hahaha! Sekarang kuasa kau dah tiada, apa lagi kau boleh buat Jemeli?! Hahaha!" ketawa jahat Jamal semakin beria-ria. Namun tiba-tiba Jemeli menjerit.

"Jamal, tunduk! Tunduk!"

"Apa?"

Bappp!

Keretapi memasuki terowong. Jamal yang terlalu angkuh berdiri menjadi alpa sehingga tidak sempat tunduk. Akhirnya, dia mati akibat berlaga dengan dinding terowong. Topi yang dipegangnya tadi kini berada di tangan Jemeli. Akhirnya, kuasa kebaikan sekali lagi berjaya menewaskan kuasa kejahatan.

Entah apa-apa punya cerita. Tapi lantaklah, janji aku dapat buat posting hari ni.

No comments:

Post a Comment