Monday, November 29, 2010

"Anak akak yang nak jawab periksa, akak yang penat."

Merujuk kepada perkara di atas, itu cerita pasal ada seorang akak yang paling pulun di dunia. Pasai apa dia paling pulun? Pasai dia yang pergi setadi buku Sejarah, Agama, Sastera Bahasa Melayu dan segala subjek yang memerlukan kemahiran pembacaan lepas tu dia menyampaikan semula hasil pembacaannya kepada anaknya yang mengambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun 2010.

Gua pelik dan hairan kenapa jadi begitu lantas bertanya kepada akak itu pasai apa buat macam tu?

Dia pun jawab, "Anak akak tak suka membaca, dia kira-kira sukalah. Jadi akaklah kena bacakan untuk dia. Kalau tak, fail la dia nanti."

Tahiiii!

Kalaulah gua yang berperangai macam tu, nescaya bapak gua akan ikat gua di grill rumah, kepala bawah kaki atas.

Dengan ini, gua memvote bahawa, inilah teknik pengajaran yang paling tahi di dunia!

Kalau di Kelantan, lu buat perangai, orang akan cakap, SUPO TAHIK!

2 comments:

  1. kasihnya ibu. sampai jadi KASIHan dibuatnya..hehehe

    ReplyDelete
  2. kimmy:
    tapi macam tak berbaloi je weh...kasi spoil budak tu je...demmm!tak ben10 la macam ni.hahaha!

    ReplyDelete