Tuesday, January 12, 2010

Hati Riang Tapi Menjerut Leher

Pagi tadi gua pergi kerja macam biasa. Keluar rumah pun macam biasa. Tidak ada apa apa perkara luar biasa yang gua buat seperti naik motor laju laju lepas tu wheelie ataupun menghisap rokok sambil buat handstand. Semuanya seperti biasa.

Sampai tempat kerja, gua tak keluar kereta terus. Gua duduk setedi saja dalam kereta sambil dengar buletin pagi Sinar FM. Tidak ada apa apa berita yang luar biasa. Kes Togo tak main Piala Afrika pun bukanlah suatu berita yang luar biasa. Ia tetap biasa seperti biasa. Bila gua tengok orang makin ramai datang kerja barulah gua keluar kereta lalu menuju ke tempat e-jari untuk mengesahkan kehadiran gua.

Pagi ini sewaktu datang kerja, gua menampilkan langkah langkah yang meyakinkan. Gua cuba kaber gua punya langkah kengkang. Gua buat gaya catwalk. Serius macho dan ia adalah perkara yang biasa bagi gua.

Bila masuk saja opis, ramai mata memandang dan lalu berkata...

"Eh, kenapa ni, ada apa apa ke?"

"Aik, ada interview ke?"

"Hai, apasal berubah tetibe ni?"

"Peh, hang stail nooo..."

"Hahaha! Apahal hang ni?"

Ya, hari ini buat pertama kalinya dalam hampir 2 tahun gua berkerja sebagai guru, gua datang kerja pakai tali leher. Ramai yang terkejut dengan penampilan terbaru gua. Gua cukup tak sangka ramai yang begitu hairan dengan perubahan imej gua pada hari ini. Ramai tertanya tertanya dan tidak berkelip mata memandang. Jadi, mulai esok gua nak apply untuk memasuki pertandingan Hero Remaja 2010. Semoga lu orang semua dapat mengundi gua ok. Lepas ni gua nak buat perubahan yang lebih men'vogue'kan lagi.

Lepas ni gua nak train body gua kasi dapat macam ni. Lepas tu posing macam ni. Hallamak! Mengancam!

2 comments:

  1. erkkk.. gua x bleh imagine cane rupa lu kalo lu berposing cam gambar kat atas ni... badan ketak2.. tp, muka cam gay je.. hahahaha...

    ReplyDelete
  2. eina:
    cait,bukan gay tu.tetapi maskulin ok.hahaha!

    ReplyDelete