Thursday, July 2, 2009

Kesepian, Keseorangan, Perkelahian!

Tak silap gua pukul 11 malam tu. Gua baca satu blog tu di mana penulisnya mengatakan dia baru sahaja membeli sehelai t-shirt batman disebuah butik yang terletak di tengah tengah kota Seri Kembangan. Butik baru buka tu. Gua jadi ghairah semacam. Gua memang teringin sangat nak tangkap seheli t-shirt dari butik tersebut. Cepat cepat gua masuk bilik cari dompet untuk melihat berapa U.S Dollar gua ada. Peh! Ada 100 000 U.S Dollar. Ni kalau convert duit Malaysia ni mau makan juta juta gak ni. Nampak gaya cukup la duit gua nak berextravaganza kat pusat membeli belah kat Seri Kembangan tu. Tapi gua tak guna semua duit tu. Esok gua nak masukkan dalam bank dengan Tabung Haji. Malam ni mau tidur ghairah la gua. Gua harap gua mimpi Angelina Jolie malam ni. Grabs!

Keesokan Harinya....
Pukul 10.30 pagi...

"Bang, bang! Mana sampul nak letak cek tu ye?" Tanya gua sopan kepada brader bank yang sedang gua berurusan.

"Errr...yang abang pegang tu la," balas brader tu ringkas.

Aisey, gua dah ambil rupanya. Malunya gua. Gadis gadis sebelah gua semua dah usha. Lepas tu mereka tergelak kecil. Jatuh reputasi gua. Untuk cover malu, gua tangkap brader bank tu gua libas tengkuk dia. Seraya itu gua berkata, "Saya tak suka jenayah kolar biru!"

Gua pun berlalu pergi dengan langkah ala ala Terminator.

Pukul 11.30 pagi...

Gua menjenguk jenguk seketika di sebuah kedai majalah. Harap harap dah keluar la majalah kegemaran gua yang baru gua minati sebulan lepas. Tu pun sebab ada penulis feveret gua dalam majalah tu.

Wahuu! Dah keluarlah. Akibat seronok sangat, gua pun tershuffle shuffle di situ. Malangnya gua tak perasan ada ramai makwe kat situ. Pabila menyedari gua diperhatikan, gua pun menjerit pada tuan punya kedai, "Lantai you ni tak berapa kuat, nanti esok saya kasi bawa orang saya baiki you punya lantai. Boleh luntuh maa..." kata gua sambil tercangkung cangkung buat buat periksa lantai.

"Err... Ok." Balas tuan kedai ringkas. Gua pun meninggalkan laju kedai itu tanpa menyedari gua tak bayar lagi majalah yang gua ambil tadi.

Pukul 12.30 tengah hari...

"Berapa semua ya?"

"Satu latus."

"Ow, ok. Lagi satu saya nak you potong itu seluarlah. Panjang sangat."

"Solilah, sini takde potong potong. Mau potong kena cali lain kedai lorrr..."

Kedai punyalah branded tapi mesin jahit pun tak boleh beli ke? Tak semena mena, geram gua naik mendadak, kemudian seorang demi seorang jurujual kedai tu gua sabit. Ada seorang jurujual tu sempat berkata kata sebelum menghembuskan nafas teakhir, "Why so serius?"

Pukul 1.30 petang...

Dah sampai masa untuk gua makan. Sekali gua tersilap. Gua termakan kat gerai makan hakmilik Yahudi. Macam mana gua tak perasan ni. Kecewa gua kejap.

Ingin gua tekankan di sini bahawasanya gua keluar seorang saja. Tak ditemani sesiapa pun. Gua kalau ada no telefon Lisa Surihani memang selamba je gua ajak. Baru tergamam orang melihat.

Disebabkan gua keluar seorang diri, banyak yang memandang serong pada gua. Gua syak, mesti ada di antara mereka memikirkan gua ni kera sumbang, tak pandai berkawan, badan berbau, bisu, pekak, minyak yu yee cap limau dan macam macam lagilah.

Gua ni bersabar ada had gak, tapi sampai satu tahap boleh meletup beb. Masa gua tengah enak menjamu selera, ada satu kumpulan kanak kanak ribena gua syak, tengah daring gua semacam. Gua tenung la balik. Mereka buat buat pandang tempat lain. Gua sambung makan. Mereka tenung balik. Gua tenung balik, lagi sekali mereka buat buat pandang tempat lain. Lepas tu mereka tenung lagi. Gua dah tak tahan. Dari meja gua, gua lompat ke meja budak budak ribena tu. Seorang demi seorang gua gigit tengkuk. Semua terkulai layu atas meja tu. Orang ramai tengok saja. Seolah olah setuju dengan tindakan gua.

Pukul 2.40 petang...

Ini kali kedua gua menonton Transformers: Revenge of Fallen. Sekali lagi, aspek penting yang ingin gua tekankan di sini ialah gua keseorangan tak berteman. Ada juga gua sms Megan Fox, tapi dia kata ada promosi filem Transformers kat Sri Lanka. Hmm...tak ada nasib, nak buat macam mana kan.

Kali ini gua menonton dengan cukup teliti. Punyalah teliti sampai gua perasan ada logo syarikat pernerbangan Malaysia iaitu MAS semasa babak cari Decepticon di Shanghai tu. Sedang gua asyik menonton dengan penuh ketelitian, kedengaran bunyi bunyian yang mengghairahkan.

Cup! Cup! Cup!

"Ala, taknak lah, gatallah abang ni," si gadis merengek manja.

"Ala, bukan orang nampak, meh sini meh, nyum nyum nyum," si jantan berkata rakus.

Kepala jantan lu tak ada orang nampak. Habis belakang lu ni bukan orang ke? Gua memang tak tahan dengan kegiatan maksiat ni. Port orang bodoh bodoh je cari panggung nak melampiaskan nafsu.

Dengan serta merta gua bangun dari pendudukan dan gua tangkap kepala si jantan durjana tu lalu gua patahkan tanpa belas kasihan. Si gadis pula, gua tunjai sampai melekat di siling panggung. Penonton penonton dalam panggung yang melihat aksi gua itu berdiri beramai ramai dan menghadiahkan gua tepukan paling gemuruh sekali. Ternyata mereka semua bersetuju dengan tindakan gua membanteras maksiat ni.

"Ok, ok. Lu orang semua boleh sambung tengok balik ya. Gua nak keluar dah. Tak ada mood nak tengok lagi lepas bunuh orang."

Pukul 4.50 petang...(waktu orang kerajaan balik kerja)

"Ai, kejapnya tengok."

"Gua dah tak ada selera nak tengok bro. Tengah syok tengok, ada pula makhluk durjana buat maksiat depan gua. Angin la gua."

"Habis tu apa lu buat?"

"Sekor gua patahkan tengkuk, sekor lagi gua tunjai sampai melekat kat siling."

"Hebat! Awesome! Jadi nak pergi mana pula lepas ni?"

"Baliklah bro. Gua pun dah pening pening ni. Balik ni lu drive la ya, gua nak tidur. Boleh tak Bee?"

"Takde hal. Jom."

Petang tu gua biarkan Bumblebee yang memandu. Gua dah tak larat. Seharian keluar asyik berkelahi je. Bruce Lee gua syak mesti tak banyak babak bergaduh dalam sehari macam gua ni. Rajanikandh pun mesti macam tu juga. Koman koman pun setakat selak kain je nak bersilambam, tu pun nak acah acah orang jahat je. Lagu 'Tak Mengapa' dendangan A.Rahman Hassan semakin lama semakin sayup kedengaran. Gua pun dah terlena. Megan Fox mula hadir dalam mimpi gua. Bumblebee memandu pantas dan girang...

4 comments:

  1. agak pening citer ni
    tp still best lg

    ReplyDelete
  2. hahahaha....
    cara betul gaya hidup lu nie, bro...
    berextravaganza gitu..eheh..
    ramai btl awek dipersekitaran lu..
    sampaikan salam daku kepada mereka..:))

    ReplyDelete
  3. sonok pe bila sekali sekala jln sesorg ni... bleh ikut kepala sendiri.. nak pegi mana ke.. buat ape ke.. ikut sukayaki kita je.. tp, gua kalo kuar sorg2 pun, gua x buat keje2 perkelahian yg cam lu buat bro... tp, bila tgk group2 remaja.. gua mmg akan rasa kesepian & keseorgan secara tiba2 la..
    tp kan.. gua pelik la.. mana dtg bumblebee tuh eh..?? tiba2 plak dia muncul drivekan utk lu... bkn lu kesepian & keseorgan ke..?? dia kuar dari skrin panggung ke...?? urrmmm.. musti masa lu belasah org dlm panggung tuh dia terus terkesima tgk lu kan..?? tu yg dia ikut lu tuh... wahahahaha~~~

    ReplyDelete
  4. prof:
    lu punya pasal gua dah kasi edit sket untuk lu...

    ekhsan:
    nak buat macam mana,kan perempuan dah makin banyak kat dunia sekarang...

    eina:
    sebenarnya bumblebee tu memang dari dulu dengan gua.saja nak buat kejutan saat akhir...hahaha!

    ReplyDelete