Saturday, May 30, 2009

Nak jadi cikgu belajar rajin rajin ye.

Baju baju dan seluar seluar dah siap gua lipat. Termasuklah seluar yang kecil.

Peralatan dan kelengkapan gua pastikan ia sentiasa mencukupi agar tidak kucar kacir di lain hari.

Berus gigi, ubat gigi, syampu, dodoren dan minyak rambut gua masukkan dalam beg paling awal. Kalau tak bawa, macam mana gua nak kelihatan menarik dan da bomb di depan gadis gadis jelita. Memang capeles la kalau muka kelihatan serabai dan diiringi gigi yang kuning serta bau ketiak yang palat baunya.

Minyak kereta gua dah isi awal awal. Malas gua nak berhenti dua tiga kali isi minyak. Gua dah muak mengayakan tokey tokey stesen minyak. Tapi gua akan berhenti jika perut gua atau salauran pundi kencing gua mula memainkan peranan sebagai pembuang toksin.

Orait. Masa dah time. Gua nak bertolak pulang dah ni. Gua kena sambung belajar la. Dah jadi cikgu pun nak belajar lagi. Gua hidupkan kereta, tekan minyak sepam dua untuk panaskan enjin, gua angkat tangan pada azahari dan gua terus pecut pergi.

No comments:

Post a Comment